امروزه ایمیل مارکتینگ پیشرفت زیادی کرده است و از حالت پاسخگویی خودکار و پیامهای ساده یکطرفه به حالتی پیچیدهتر برای ارتباط با مشتریان تغییر شکل داده است. به لطف پیشرفت در تکنولوژی، صاحبان کسبوکار میتوانند متناسب با علاقهی مشتریان، ترجیحات آنها و سابقهی خریدشان، برای آنها پیام بفرستند و اینگونه هدفمند ایمیل ارسال کردن منجر به نتایج بهتری شده است. با همهی این قابلیتهایی که در حال حاضر در سیستم ایمیل مارکتینگ موجود است، چند مورد اساسی وجود دارد که شما باید دربارهی ایمیل مارکتینگ بدانید تا روابط عمیقتری را با مشتریانتان بسازید و بدین وسیله درآمد خود را افزایش دهید، کسب و کارتان را رشد دهید و در رقابت پیشتاز باشید. در اینجا به ۷ مرحله برای ایجاد و راهاندازی یک کمپین ایمیل مارکتینگ موفق اشاره شده است.
راهاندازی کمپین ایمیل مارکتینگ در ۷ مرحله
۱. سیستم نرمافزاری مناسبی برای ایمیل مارکتینگ انتخاب کنید.
سیستمهای CRM (ارتباط با مشتری) میتوانند از سیستمهایی با پایگاه داده ساده تا پیچیده دستهبندی شوند که این نرمافزارها شامل سرویس مدیریت نیروی فروش، سبد خرید و سایر برنامههای وابسته است.
Infusionsoft یک نرمافزار کامل CRM را ارائه میدهد که نه تنها شامل پایگاه داده و سرویس مدیریت کمپین است بلکه همچنین اطلاعاتی را در مورد علایق، ترجیحات و عادتهای رفتاری خرید مشتریان را به شما ارائه میدهد که بر اساس آن، شما میتوانید پیامها و کمپین خود را متناسب با مشتری طراحی کنید. سرویسهای دیگر مثل Mailchimp، Constant contact و Aweber پایگاه داده و سرویسهای مدیریت کمپین سادهتری را ارائه میدهند. پس اول قابلیتهایی که مورد نیازتان است را تعیین کنید و سپس سیستمهای نرمافزاری موجود را مقایسه کنید و ببینید کدامیک برای شما بهتر است.
۲. یک لیست بسازید.
حتی اگر شما فقط ۱۰ آدرس ایمیل داشته باشید، بالاخره باید از یک جایی شروع کنید. پس آنها را به پایگاه دادهتان اضافه کنید. وقتیکه شروع به این کار میکنید در نظر داشته باشیدکه شما دارید کمپینی را راه اندازی میکنید که با آن با مخاطبین در تماس باشید بدون اینکه فقط صندوق پیام آنها را پر کنید. نهایتاً ارسال ۲ ایمیل در ماه پیشنهاد میشود. چراکه تعداد ایمیلهای ارسالی مهم نیست بلکه مهم کیفیت است.
۳. فرمی برای گرفتن اطلاعات مشتری تنظیم کنید.فرمهایی را در وبسایت یا وبلاگ خود ایجاد کنید تا به بازدیدکنندگان خود این امکان را بدهید تا اطلاعات خود را به شما بدهند. این اطلاعات میتواند شامل آدرس ایمیل، نام و شمارهی آنها باشد.
۴. دربارهی کاری که میخواهید انجام دهید تصمیم بگیرید.
قبل از راه اندازی اولین کمپین، شما باید تصمیم بگیرید که آن چهچیزی است که شما میخواهید آن را به انجام برسانید؟ آیا میخواهید کیفیت روابطتان را عمیقتر کنید؟ آیا میخواهید از لیست مشتریان برای افزایش فروش استفاده کنید؟ یا اینکه برای آنها محتوای آموزشی بفرستید؟ چرا ایمیل میفرستید؟
اهداف روشن و واضحی را قبل از ارسال اولین ایمیل تعیین کنید و بعد پیام خود را بسازید و کمپین خود را پیرامون آن اهداف ادامه دهید.
۱. سیستم نرمافزاری مناسبی برای ایمیل مارکتینگ انتخاب کنید.
سیستمهای CRM (ارتباط با مشتری) میتوانند از سیستمهایی با پایگاه داده ساده تا پیچیده دستهبندی شوند که این نرمافزارها شامل سرویس مدیریت نیروی فروش، سبد خرید و سایر برنامههای وابسته است.
Infusionsoft یک نرمافزار کامل CRM را ارائه میدهد که نه تنها شامل پایگاه داده و سرویس مدیریت کمپین است بلکه همچنین اطلاعاتی را در مورد علایق، ترجیحات و عادتهای رفتاری خرید مشتریان را به شما ارائه میدهد که بر اساس آن، شما میتوانید پیامها و کمپین خود را متناسب با مشتری طراحی کنید. سرویسهای دیگر مثل Mailchimp، Constant contact و Aweber پایگاه داده و سرویسهای مدیریت کمپین سادهتری را ارائه میدهند. پس اول قابلیتهایی که مورد نیازتان است را تعیین کنید و سپس سیستمهای نرمافزاری موجود را مقایسه کنید و ببینید کدامیک برای شما بهتر است.
۲. یک لیست بسازید.
حتی اگر شما فقط ۱۰ آدرس ایمیل داشته باشید، بالاخره باید از یک جایی شروع کنید. پس آنها را به پایگاه دادهتان اضافه کنید. وقتیکه شروع به این کار میکنید در نظر داشته باشیدکه شما دارید کمپینی را راه اندازی میکنید که با آن با مخاطبین در تماس باشید بدون اینکه فقط صندوق پیام آنها را پر کنید. نهایتاً ارسال ۲ ایمیل در ماه پیشنهاد میشود. چراکه تعداد ایمیلهای ارسالی مهم نیست بلکه مهم کیفیت است.
۳. فرمی برای گرفتن اطلاعات مشتری تنظیم کنید.
فرمهایی را در وبسایت یا وبلاگ خود ایجاد کنید تا به بازدیدکنندگان خود این امکان را بدهید تا اطلاعات خود را به شما بدهند. این اطلاعات میتواند شامل آدرس ایمیل، نام و شمارهی آنها باشد.
۴. دربارهی کاری که میخواهید انجام دهید تصمیم بگیرید.
قبل از راه اندازی اولین کمپین، شما باید تصمیم بگیرید که آن چهچیزی است که شما میخواهید آن را به انجام برسانید؟ آیا میخواهید کیفیت روابطتان را عمیقتر کنید؟ آیا میخواهید از لیست مشتریان برای افزایش فروش استفاده کنید؟ یا اینکه برای آنها محتوای آموزشی بفرستید؟ چرا ایمیل میفرستید؟
اهداف روشن و واضحی را قبل از ارسال اولین ایمیل تعیین کنید و بعد پیام خود را بسازید و کمپین خود را پیرامون آن اهداف ادامه دهید.
۵. ایمیلهایی با ارسال خودکار تنظیم کنید.
حداقل ۶ ایمیل تنظیم کنید که بهصورت خودکار در ساعت و روزی که شما انتخاب میکنید برای افراد لیستتان فرستاده شود. آنها را کوتاه و ساده تنظیم کنید. آنها را به نیت افزایش فروش نسازید، بلکه از این ایمیلها برای ایجاد روابط استفاده کنید و قطعاً با این کار افزایش فروش، خود به دنبال آن خواهد آمد. مطمئن شوید که این ایمیلها دارای چندین لینک برای اطلاعات بیشتر هستند. بدین صورت میتوانید علایق مشتریان را ارزیابی کنید (با توجه به لینکی که روی آن کلیک میکنند) و تعیین کنید که چگونه برای آنها بازاریابی کنید.
۶. از تریگر در ایمیل خود استفاده کنید.
مثال از تریگر: یکی از مشتریان شما روی لینکی در یکی از ایمیلهای شما که برای معرفی محصول یا خدمات خود فرستاده بودید کلیک میکند. بهمحض اینکه او روی لینک کلیک کرد، این کار او بهصورت خودکار باعث ارسال یک پیام به او میشود که در این پیام اطلاعاتی راجع به محصول یا خدمات مشابه با محصولی که در لینک اصلی معرفی شده بوده میشود و محصولات و خدمات مشابه را به او پیشنهاد میدهد. تریگر ها مشتری را وارد یک چرخه فروش جدید میکنند.
۷. نظارت بر نتایج
ماهی یکبار به گزارشات نگاه کنید تا ببینیدکدام ایمیل تأثیرگذارتر است و نرخ بالاتری از کلیک شدن و باز شدن را داشته است. از این اطلاعات برای ساخت کمپین بعدی استفاده کنید. این مهم است که بدانید اعضای لیست شما چگونه به ایمیلهایی که برای آنها فرستادید جواب دادهاند. اگر شما پاسخ خوبی از تعداد کلیکهای آنها نگرفتید و تعداد کلیک آنها کم بود، مشکل میتواند کیفیت پیام یا موضوع پیام شما باشد. چندتا از ایمیلها را به وسیله مشتریهای خود تست کنید و ببینید کدام ها را باز میکنند و کدام ها را نه؟(یکی از تستها این است که یک پیام را با موضوعات متفاوت برای آنها بفرستید و ببینید مشتری کدام را میپسندد و آن را باز میکند.) . نه تنها فناوری ایمیل و نرمافزار تکامل یافته است بلکه راهی که افراد از آن استفاده میکنند تا ارتباط برقرار کنند هم بر اساس مدل بازاریابی صاحبان کسبوکار تغییر کرده است. ایمیل مارکتینگ یک راه مؤثر برای افزایش روابط، نرخ پاسخگویی، ارتباط هوشمندانه و هدفمند است.
شما توسط کلید واژه های زیر به این سایت مرتبط شدید
کمپین ایمیل مارکتینگ,نمونه های موفق ایمیل مارکتینگ,بازاریابی با ایمیل,ایمیل مارکتینگ , ایمیل انبوه , ایمیل گروهی , ایمیل تبلیغاتی , پنل ایمیل مارکتینگ , میهن ایمیل,ارسال ایمیل انبوه,ارسال ایمیل تبلیغاتی,ارسال ایمیل گروهی,تبلیغات با ایمیل,کتاب بازاریابی با ایمیل,کتاب ایمیل مارکتینگ,نرم افزار یمیل مارکتینگ,شیوه های ایمیل مارکتینگ,سرویس های ایمیل مارکتینگ,قیمت ایمیل مارکتینگ به ازای یک ایمیل,لیست قیمت نرم افزار ایمیل مارکتینگ,نرم افزار ایمیل مارکتینگ رایگان,خرید نرم افزار ایمیل مارکتینگ,پنل ایمیل رایگان, تبلیغات اینترنتی با ایمیل, سرور ارسال ایمیل، ایمیل مارکتینگ, ارسال ایمیل گروهی, ارسال ایمیل انبوه